Microsoft 365

Instellen van Office365 mailbox in Thunderbird

Thunderbird is een gratis e-mail applicatie aangeboden door de Mozilla Foundation.
Je kan de software downloaden via de officiële website: https://www.thunderbird.net/nl/.

 

Dit artikel zal je stap voor stap helpen bij het instellen van een Office365 (Exchange) mailbox in Thunderbird.

 

1. Voeg een nieuw account toe
    a. Klik op het tandwiel  (links onder).
    b. Klik op 'Account Settings'.
    c. Klik op 'Account Actions'.
    d. Klik op 'Add Mail Account...'.

 

2. Stel je nieuwe account in
    a. 'Your full name' => Naam van dit account in Thunderbird
    b. 'Email address' => Je Office365 mailbox
    c. 'Password' => Het wachtwoord voor je Office365 mailbox
    d. 'Remember password' => Thunderbird zal je wachtwoord onthouden wanneer je dit aanvinkt

    e. Klik op 'Continue' => Thunderbird zoekt achter mogelijke configuraties voor je mailbox
    f. Selecteer 'IMAP'

    g. Klik op 'Configure manually'.
    h. Verander de voorgestelde 'Authentication method' van 'Normal password' naar 'OAuth2' voor 'INCOMING SERVER' én 'OUTGOING SERVER'.

    i. Klik op 'Done'.



Gerelateerde vragen

Hulp nodig?
Aarzel niet om ons te contacteren.

nomeo support team
X